Keď menej je viac . Aj na Facebooku
30. júla 2017

Ako vám online stratégia pomôže pri lokálnom biznise?

Dnes už aj poslední dinosuari, ktorí odolávali sile online vyhľadávačov a social medií, musia uznať, že bez nich to proste nejde. Vybudovať fungujúcu stratégiu pre veľkú značku, ktorá má desaťtisíce fanúšikov, nie je až také umenie, poviete si. Ako však získať online komunitu pri lokálnom biznise? A ideálne, premeniť ich na zákazníkov?

Bez ohľadu na kúzelné posolstvá z Harryho Pottera, univerzálny recept na úspech neexistuje. Našťastie, jednu z hlavných výhod onlineu – rýchlosť – môžete využiť na to, že za pomerne krátky čas definujete svoje ideálne ingrediencie, ktoré zafungujú.

 

PRVÝ KROK JE VŽDY ROVNAKÝ

Skôr, než si začnete vybavovať dovolenku na Bali, zadefinujte si základné ukazovatele, ktorých sa bude vaša online stratégia držať, a najmä, čo chcete touto komunikáciou dosiahnuť. Základným stavebným kameňom obchodu aj online prezentácie je cieľová skupina. Rozhodne musíte poznať svojich existujúcich aj potenciálnych zákazníkov. Sú to muži v produktívnom veku, zaujímajúci sa o technologické novinky, alebo mamičky na materskej, ktoré hľadajú spôsoby, ako tráviť deň?

 

MUSIA SA O VÁS DOZVEDIEŤ

Ak chcete nadviazať kontakt so zákazníkmi aj mimo vašej firmy, potrebujete si vytvoriť “svoj” online priestor. Čo to presne znamená? Byť vyhľadateľný Googlom, a teda mať perfektný firemný zápis, ktorý si môžete doplniť aj virtuálnou prehliadkou. Tým oslovíte a zaujmete cieľovku a čo je ešte lepšie, odlíšite sa od konkurencie. Samozrejmosťou by mal byť responzívny web, za ktorý sa nebudete musieť hanbiť, naopak, bude výkladnou skriňou vašich služieb a referencií. Posledným krokom sú profily na sociálnych sieťach. Facebook je základ a ďalej si zvoľte tie, ktoré pre vás budú skutočne relevantné.

 

 

ZAUJÍMA VÁS ENGAGEMENT

Postaviť svoju online komunikáciu už od začiatkov na content pláne vám ušetrí veľa času a uľahčí spätné vyhodnocovanie a následné plánovanie. Strategicky si určite, čo chcete cieľovej skupine odkomunikovať a akú odozvu chcete u nej vyvolať. Zvyšok už jednoducho doladíte správnou frekvenciou a variáciou postov. V začiatkoch sa určite sústreďte na to, čo vaša online komunikácia v komunite vyvoláva. Vyvolať reakciu je prioritný cieľ. Od potvrdeného záujmu je už len malý krok k premene na zákazníka. Nezabúdajte, že menej je niekedy viac. V prípade onlineu vždy. Nekomunikujte príliš veľa informácii naraz. Vyvolali by ste opačný efekt.

 

PRÁCA S KOMUNITOU

Vždy buďte presne adresný k vašej cieľovej skupine. Komunikujte štýlom jazyka, ako hovoria členovia vašej komunity – viac či menej formálne. “Tone of Voice” by ste mali udržiavať na rovnakej vlne. Rovnako vizuálnu stránku komunikácie. Aby vás vaša komunita okamžite rozpoznala. Keď už budete mať svoju online prezentáciu funkčne zabehnutú, môžete zvažovať crossline aktivity, ktoré by prepojili online a offline vášho podnikania. Začať s komunitou viac pracovať. Vytvárať dlhodobý vzťah. A obojstrannú spokojnosť.

 

Potrebujete nový web?

Správu social medií a Google Adwords?

Napíšte nám a nechajte sa prekvapiť!

office@thebricks.sk

Zaujímate sa o reklamu a online? Prihláste sa do nášho newslettra a raz mesačne vám pošleme prehľad noviniek.

Lívia Brtáňová
Lívia Brtáňová
creative director