Ako vám online stratégia pomôže pri lokálnom biznise?
21. apríla 2017
REKLAMA je … marketing s novou (ľudskou) tvárou?
15. augusta 2017

Keď menej je viac . Aj na Facebooku

Zo všetkých strán sa ozýva, že svet je dnes preplnený reklamou. A keď už tu musí byť, nech je aspoň príjemná, pekná, nevyrušujúca.

No hej. To sú nádherné idey. Keď však dôjde na firemný Facebook, zrazu svoje idey bleskovo opúšťame a chceme 20 postov mesačne  —  alebo aj viac.

Samozrejme, niečo iné je pripravovať obsah pre veľké obchodné domy, kde sú desiatky obchodov a kde sa bežne zverejní aj niekoľko postov za deň. Ale pre účely bežnej spoločnosti (u nás by sme povedali “malých a stredných podnikateľov”) by častokrát stačila tretina postov.

Prečo chceme kvantitu?

(Naoko) zdravý sedliacky rozum nás presviedča: ”Čím viac postov zverejníš, tým viac ľudí oslovíš”, čo však už dnes nie je úplne pravda.

Zdroj: Giphy.com

Kedysi to bolo takto. Facebook zobrazoval post, ktorý ste vytvorili, všetkým vašim fanúšikom. Takže ak ste mali 3 300 fanúšikov, každému z nich sa váš post zobrazil.

Dnes je ale iná doba. Facebook si uvedomil, že množstvo obsahu, ktoré sa na ňom každý deň vytvorí, je neúnosné, a tak zmenil politiku  —  váš firemný post sa zobrazí iba veľmi úzkej cieľovej skupine ľudí. Ak sa ľuďom páči (dajú lajk, koment, prípadne ho zdieľajú), zobrazí sa o čosi širšej skupine ľudí. A ak nezaujme  —  skončil. To je dôvod, prečo máte častokrát oveľa nižší reach (dosah vašej FB stránky), než je počet vašich fanúšikov.

A teraz si predstavte, že máte na boostovanie Facebook postu vyčlenenú istú sumu  —  napríklad 1 000 eur. Túto sumu môžete rozdeliť medzi 12 priemerných postov, ktoré sa zobrazia malej skupine ľudí a keďže nebol čas venovať sa im dlhšie, nemajú potenciál zozbierať väčšie množstvo reakcií a ľudia ich nebudú zdieľať.

Alebo! môžete vyrobiť 4 kvalitné posty, na ktorých sa dlhšie pracovalo a ktoré pritiahnu viac reakcií a komentárov. A je rozdiel mať na Facebook stránke 4 posty s trojciferným počtom lajkov, než mať 10 postov, z ktorých niektoré nebudú mať žiadne reakcie.

Zdroj: Giphy.com

Ako na kvalitu?

V prvom rade potrebujete stratégiu. Musíte vedieť, čo chcete komunikovať. Čo je silnou stránkou vašej spoločnosti? Čím vynikáte? Čo vás ženie dopredu? Samozrejme, že si môžete chystať posty iba podľa aktuálneho diania (deň detí, deň matiek, nový rok), ale to robia všetci. Ak je navyše váš vizuál iba priemerný, akú máte nádej, že nezaniknete medzi ostatnými?

Samozrejme, môžete reagovať aj na aktuálne dianie či sviatok. Ale spojte ju so značkou. Napríklad tak, ako značka OREO 🙂

Dbajte na vizuál. Nie je tajomstvom, že až 80 percent informácií prijímame zrakom. Keď si predstavíte, aké množstvo iných firiem a ľudí s vami súťaží na facebooku o pozornosť a ako rýchlo musí každý človek triediť obrázky na tie, ktoré ho zaujali, a na tie ostatné, všetko sa zdá byť jasnejšie. 🙂

Boostujte radšej kvalitné posty. Ak viete, že sa chystá veľká akcia, nechajte si agentúrou pripraviť skutočne dobrý vizuál a zaplaťte si šírenie tých kvalitných. Ostatné, menšie, sa zaobídu aj bez boostu a peniaze budú investované na správne miesta.

Bojujme spolu za krajšiu reklamu. Koniec-koncov, je to na nás. 😉

Ak si trúfate, napíšte nám na office@thebricks.sk a niečo spolu vymyslíme!