Oplatí sa značke firemný Instagram a instastories?
2. novembra 2017

Nechajte si roztopiť srdce. Pozrite si najlepšie svetové vianočné reklamy

Byty upratané, darčeky nakúpené, stromček postavený – všetko je hotové, môžeme ísť pozerať reklamy. 🙂  Ale nebojte sa, nie tie notoricky známe, ktoré stále bežia u nás v telke a z ktorých sa nám už točí hlava.

Poďme sa pozrieť na tie najlepšie a najoceňovanejšie kúsky, ktoré v sebe okrem produktu či značky nesú aj silnú myšlienku. Také, z ktorých na vás dýchne atmosféra Vianoc. Alebo Santa. Alebo Frankenstein.

No ale nechcem predbiehať. 

 

Heathrow Airport – najkrajší darček

Prísť domov je najkrajší darček zo všetkých. A keď ste letisko, je z toho skvelá idea reklamy. Fantázia. 

Podnetná téma, jasná pointa, spracovanie na vysokej úrovni a značka v pozadí. Čo viac potrebujete? A takto pred Vianocami zapálite v ľuďoch túžbu. Takto sa robí svetová reklama.

 

John Lewis a továreň na dokonalé vianočné reklamy

Kráľ Vianočných reklám. Pokojne môžeme povedať, že na jeho vianočnú reklamu sa vždy tešia milióny ľudí podobne ako na uvedenie novej vianočnej rozprávky. Však, ono to vlastne aj rozprávka vždy je.

John Lewis tu totiž spája to najlepšie, čo vianočná tvorba môže mať: nádherný príbeh, atmosféru domova, žiadne zbytočné ukazovanie produktu a, samozrejme (toto tu musí byť),: happy end.

Pozrite si niektoré – ale budete plakať.

Je to na slzu krásne. 

Tučniak Monty:

 

Medveď a zajac:

 

Coca-Cola – synonymum amerických Vianoc?

Ak si u nás všetci spájajú Vianoce a reklamu v osobe prasiatka z Kofoly, v zámorí je kráľom Santa Claus. Firemná červená, jasne rozpoznateľný produkt a emócia v popredí. 

Nie je to úplne moja šálka kávy, ale pre Američanov je to očividne ich plechovka koly, takže Coca-Cola reklamy nesmieme opomenúť.

Nakoniec – dnes, v roku 2017 je to už pre nás tak trochu sladké, ale pamätám si, ako ma ako dieťa ten naozajstný Coca-Cola kamión v Poprade fascinoval.   

 

Frankenstein vo vianočnej reklame? Made by Apple

Jabĺčko do toho zasa raz šlo inak. A znovu to uchopili za správny koniec. iPhone síce v reklame hrá iba vedľajšiu úlohu, ale po prvom prezretí si budete už navždy pamätať, akú rolu v reklame hral.

Tu zároveň veľmi dobre vidieť, ako nádherne fungujú v príbehoch paradoxy – a to nie len v reklame. Ale aj 🙂 

Niekto si do reklamy strčil medvedíky, niekto tučniaky, niekto Santu. Ale Frankenstein vo vianočnej reklame? Come oooon! B-)

 

Malá poznámka na záver:

Treba napísať aj nahlas: hoci sa v najlepších vianočných reklamách zavše objaví aj produkt, nikde nevidíte nálepku “Vianočná zľava” a podobné pokusy zarobiť ešte deň pred Vianocami.

V našich končinách na to ešte nie sme úplne zvyknutí: reklama má predsa predávať. A možno… možno nie – na Vianoce by možno mohla priniesť iba prianie, pocit výnimočnosti. Ľudia si totiž pamätajú, že ste ich na Vianoce potešili. A pamätajú si to aj pri nákupe. 🙂 

 

Oh, a samozrejme…